Tuesday 27 September 2016

"Ikan oh Ikan"





Lauk hari ini.

Pergh sodap! 
Meleleh air liur tekau. 

Ayam kampung masak gulai lomak cili api. 
Biasolah anak tak boleh makan ayam bandor nanti efek skin pulak. 😷

Itu yang anak Mak Cik Ezah (nama kami agak sama, jangan terkeliru) ni fobia yang amat. 😔

Sebaik balik dari temankan abang daftarkan nama baby, tengok-tengok dah siap hidangan ni.



Maap mak tak menolong tadi. Hehe. 


Selain yang lauk atas ni.


Ini juga makanan wajib dari bulan 1 sampai ke bulan ni. 

Mak duk ulang-ulang rebus ikan, perah limau dan pelbagai lagilah ke lauk ikan ini. 

Barangkali yang ada masalah skin kronik macam saya ni, bolehlah tiru antara makanan yang "terpaksa" jadi list Favourite lauk harian macamni 😷

Kesannya duk ulang-ulang lauk ni tengoklah dekat profile Facebook saya. 😅 haha.

Parut je tinggal kan? Syukur alhamdulillah.
Berbulan-bulan mensadokan hati makan lauk macamni dan makanan berkhasiat yang lain.

Baru bulan ni betol-betol macam boleh try and error makan lauk yg bersantan sikit tapi still berwaspada.

So jangan tanya saya lagi Kenapa saya kurus. Haha. Tanya lagi kenapa saya kurus, anda tanyalah si ikan ni. Penyebab dialah saya kurus dengan 13 kilo turunnya 😅

"Ikan oh ikan"

Sambil tu jangan lupa makan produk vitamin shaklee juga. Barulah laju ke atas kulit anda.

Setakat ni vitamin Shaklee amat membantu saya selama ini. InsyaAllah.

Saya dah cuba tukar lifestyle dan anda bila lagi?

Jom detox! Jom juga tingkatkan imun kulit dan dalaman!



 Jika anda berminat untuk dapatkan Vitamin Shaklee, hubungi saya dengan kadar segera. 


Kini berbaki 3 hari lagi untuk dapatkan harga promosi ESP, Vitamin C dan Shaker Eksklusif


Shaklee Independent Distributor



Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya




😊







3 comments:

Unknown said...

Yang penting sihat.. Hihi macam sedap je lauk ikan dalam gambar kat atas.

Zasillah Ariffin said...

sedapnyaaaaaaa menu dikkkk

cikkyra90.blogspot.com said...

haha.. nape eh ramai sangat cakap lauk ikan tu sedap sangat -.-'
hati ni makan macam tak de hati dah. hahah. jemu dalam kepaksaan. adeh.. demi skin kan. makan jelah. fobialah kalau dapat skin macam dulu. ermmm. sungguh banyak pengajarannya. huwaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...