Sunday 25 September 2016

"Saya sebelum dan selepas Shaklee"- Faizah

Jumaat baru ni ada beli pisang goreng dan keropok dekat kawan, kawan pun tegur

"weh ko apasal kurus sangat ni?"

Ok saya pun dengan laju cakap, " meh la makan shaklee". Sambil gelak-gelak. Haha. 


Amboih jarum marketing Faizah kemain lagi kan. Eh terjujur pulak dekat sini. Haha. 



Bukan beliau seorang je tegur tapi ramai lagi. Sampai penat nak jawab. ðŸ˜… ok terjujur lagi



Tapi kan nak cerita dekat sini, saya kurus yang sekarang ni sebab saya kene kurangkan pemakanan yang beri alahan dan juga boleh naikkan gula dalam badan. 



Ini semua atas arahan doktor untuk baikkan kembali kulit yang alahan dan jerawat kronik ni. Alhamdulillah gambar no 6 tu yang terbaru dan masih dalam prosess penjagaan kulit. 



Itulah kalau sesiapa dapatkan konsultasi dengan saya, pertama sekali ditekankan adalah pemakanan untuk beri keberkesanan shaklee dengan lebih laju. 



Dulu makan shaklee juga, lama-lama tu macam kurang menjadi. Kulit pun tak baik-baik. 



Rupanya bila dah jumpa doktor, tahulah sebabnya kenapa jadi begini. Pemakanan seharian saya yang tidak begitu sihat rupanya. 



Umur makin meningkat, biasalah kan kenelah rajin berjaga-jaga juga. Mulalah fasa di sini yang mana saya semakin insaf tentang pemakanan saya ni. 



Jadi doktor pun ok je bagi saya makan shaklee tapi dengan syarat pemakanan kene jaga walaupun makan vitamin. 



Nampak tak pentingnya keseimbangan pemakanan sihat apabila mengambil keputusan konsisten dengan shaklee. 



Setelah bereksperimen dari segi pemakanan, gambar no 6 tu la yang anda semua nampak saya lebih kurus dan juga skin lebih baik. InsyaAllah. ( tapi masih ada parut dan merah-merah)



Haa jangan tanya saya lagi kenapa saya kurus ye.😅 Jawapan pun saya dah rungkaikan di atas ni. Hehe. 



Berbalik pada gambar, cuba lihat  ini ye. 






No 1: Gambar ketika di Sarawak. Tak makan shaklee lagi. Nampak gemuk di situ. 



No 2: Gambar di Morib. Tengah makan shaklee tapi masih baru mengenali dunia vitamin hebat ni. 



No 3: Gambar di Empire, Subang. Rasanya ketika closing Shaklee. Borong ESP tu. ESP banyak bantu skin dan badan maintain. 



No 4: Gambar ketika wedding rakan. Umur ketika ini 23 tahun. Time ni ramai sapa nampak kurus, muka cengkung dan skin lebih baik. Lagi satu makan berjaga time ni 


==========
Pengalaman saya menghadapi permasalahan kulit > Testimoni Jerawat Kronik

==========


No 5: Gambar ketika raya untuk COD di rumah rakan. Nampak gemuk pipi kan?time ni skin dah mula on off menggiler. Makan juga tak jaga. 



No 6: Gambar terbaru dan masih ON detox with shaklee. Jaga makan kaw-kaw. Berat 

terkini 13 kilo turun. Jangan tanya berapa angkanya. Nanti korang terkejut pulak


Nasihat saya kepada anda di luar sana, untuk dapatkan keberkesanan shaklee yang lebih power. Seimbangkanlah pemakanan yang sihat dengan vitamin shaklee. 



InsyaAllah apa yang anda idamkan seperti mahukan kulit cantik, kurus,dalaman sihat dan macam-macam lagi akan terus menjadi kenyataan seperti yang saya dapat sekarang. 



Jom sihat dengan shaklee!



Promosi ESP, Vitamin C dan Shaker Eksklusif masih ON lagi. 






Jika anda berminat untuk dapatkan Vitamin Shaklee, hubungi saya dengan kadar segera. 

Kini berbaki 5 hari untuk dapatkan harga promosi ESP, Vitamin C dan Shaker Eksklusif

Shaklee Independent Distributor



Faizah Syakira 
FB: Faizah Syakira
IG: Faizah.Syakira
Page: Kisah Kulit Berjerawat
Kesihatan Keluarga dan Pemakanan
Tel: 0136625745 (Whatsapp)
COD Area: Kuala Pilah, Juasseh, Bahau, Bandar Seri Jempol dan sekitarnya

3 comments:

CD said...

after this boleh la share cara permakanan pulak :)

cikkyra90.blogspot.com said...

insyaAllah :)

Ahlia Suhaimi said...

Terbaiklah ������������

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...